lördag 29 september 2012

En fika på stan

Min första "hela" jobbvecka som elevassistent avklarad. (Var för övrigt länge sen man jobbade en vecka i sträck) Det är minst sagt varierande och man tillåts att vara rätt så kreativ. Vilket gör att jobbet blir väldigt stimulerande och roligt. Jobbar även nästa vecka på samma skola och det känns rätt så skönt.

Det är synd att helgen inte är en dag längre, jag är alldeles för trött på Fredagen och det blir oftast soffläge hela kvällen. Kollade Charlie and the chokolatte factory i går. Riktigt bra film med ett tydligt underliggande budskap. Filmen är minsta sagt skruvad men väldigt välgjord och underhållande.
Jonny Depp är i högform och lyfter helt klart filmen. Oj det här håller visst på att bli en hel recension vilken inte riktigt var meningen men ser man en bra film så vill man gärna att andra ska se och då blir det lätt så.

Kände mig rätt risig när jag vaknade i dag. Vilket alltid är trist speciellt när det är helg. Men skönt att sova ut läänge. Halsont och nästäppan förföljer mig visst ett tag till och den verkar vara svårfäktad.
Tog en fika på stan med Ceccilia och det är alltid lika trevligt. Andra lördagsfikat och det här kan ut veckas till en tradition. Vi får se.

(Dubbelexponering)

Kameran var med och det blev en kortare promenad i det fina höstvädret. Blev den här bilden på Ceccilia som jag blev väldigt nöjd med.


18mm f5.6, 1/90sk iso 200

Tog en powernap när jag kom hem som det var ordentlig power i, råkades bli tre timmar och den hade kunnat bli betydligt mer om inte jag vaktat av grannens förfest. (Som ännu pågår)

Tar en cider och känner lugnet.

Ha de gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar