fredag 21 september 2012

Jag är en vampyr

Det var meningen att jag skulle skriva ett inlägg om dom festivaler jag besökte i sommar. Det började ganska bra men jag insåg efter några försök att jag inte får ihop det. En av förklaringen kan vara att det är fredag och jag har jobbat stenhårt dom senaste dagarna. Kanske gör ett seriösare försök senare vi får se.

Var dock på två konserter med Markus Krunegård som var riktigt bra. Är typ i år som jag har börjat lyssna mer på han, men bättre sent än aldrig som man säger. Första gången jag såg han live var på Kirunafestivalen för några år sedan. Tyckte han var bra men ljudet på det gigget var lite si och så.
Kanske hade ljudteknikern en dålig dag på jobbet. Tyvärr så har dom det ibland oftast med förödande konsikvenser. Är lite som en målvakt i vilken sport som helst. Gör man ett misstag så blir det mål direkt om ni fattar liknelsen.

Låten "Jag är en vampyr"från skivan "Markus evangeliet" var jag lite anti mot ett tag tills jag började lyssna på texten. Alla kan nog relatera till den på ett eller annat sätt. Så den har spelats flitigt på min Spotify.

Nya skivan "mänsklig värme" kan helt klart rekomenderas.

 

D300, 22mm ,f2,8 ,1/90 sek ISO 3200
 

Nu ska jag äta och bara ta de lugnt.

Ha de gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar