måndag 24 september 2012

Klorofyll


D80, 20mm f5,6, 1/45 sek, iso 400
(Bilden är från 2009)
 
Ungefär så här såg det ut i morse när jag var på väg till jobbet. Minusgrader och skrapa rutorna på bilen. Man hade mer än gärna legat kvar i sängen några timmar. Men måste man i väg så måste man.Jag är extremt seg på att ta mig upp. Oftast blir det å stressa sig upp ur sängen borsta tänderna å sen iväg. Frukost var länge sedan man åt. Om det inte är efter tio, då kanske man kan tvinga i sig en macka eller två. Men i bästa fall brukar det bli en kopp te eller kaffe.

Sen så har man alldeles för lite kläder på sig. Samma visa varje år. Det är som att man förtränger att det ska komma en vinter. Fryser och huttrar när man ska iväg. Måste köpa en dunjacka tror jag.
Men det får bli nästa månad får se om budgeten tillåter.

Var rätt ok på jobbet i dag. Men det spelar ingen roll om det är en lugn dag eller inte. Lik förbannat så är man helt väck när man kommer hem.Idag var inget undandag.Det var meningen att jag skulle på kursen i kväll men kroppen sa stopp å då är det bara att lyda.

Barnen fick lära sig hur fotosyntesen fungerar. Knappt jag fattar.
Dom går i 2an och verkade ha hyfsad koll på de hela.
Killen som jag jobbar med är sjukt smart han sa att vi vuxna ska sluta tänka på pengar och inte hugga ner mer skog för då får vi ingen luft att andas. Ja han har ju helt rätt. Värt att ta till sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar