lördag 1 juni 2013

Bristen på sömn gör en konstig

Det var ett bra tag sedan jag sov riktigt bra då menar jag RIKTIGT bra. På dom senaste åren så är det inte många gånger som jag har sovit en enda natt utan att vaknat ett par gånger. Det spelar heller ingen roll om jag är trött eller inte när jag går och lägger mig, eller om det är varmt eller kallt i rummet. Givetvis så är det rätt så frustrerande.

I natt vaknade jag som vanligt vid fyra tiden och var uppe och drack ett glas vatten. Min kropp har som satt det i system att inte kunna sova mer att några timmar i ett svep. Har blivit ett "normaltillstånd" på nått konstigt vis. Men bristen på sammanhängande sömn är faktiskt det minsta problemet. Sen jag började men medicinerna så har det även dykt upp en hel del mardrömmar som ett trevligt brev på posten. Varje natt så gör dom sig påminda och jag har haft dom så pass länge nu att jag inte minns när jag sov en natt utan dom. Brukar vakna av att lakanen är genomsvettiga. Inte direkt optimalt för att fungera som en normal människa med jobb och liknande. Men av någon anledning så funkar det ändå hyffsat.

Finns givetvis vissa dagar då jag är sjukt less och kan tycka att det är rätt så orättvist att jag inte kan slippa mardrömmarna. Men det där med rättvisa finns ju som bekant inte. Så det är som det är med den saken.

Just nu känner jag mig rätt så seg i skallen det lutar åt att det blir en tidig kväll.

Det har utlovas regn eller kanske lite åska i mån. Hade vart rätt nice med tanke på senaste veckans värmebölja.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar