söndag 16 juni 2013

Redigerings stirr

Har suttit större delen av dagen framför datorskärmen och stirrat in i Photoshops underbara värld.
Det har redigerats för fulla muggar och har testat alla möjliga varianter. Den sedvanliga konflikten mellan färg och svartvitt gör sig ständigt påmind. Har ibland fruktansvärt svårt att välja. Denna gång inget undantag.
Är det för mycket kontrast eller för lite? För ljus eller mörk? Beskära lite till vänster men inte för mycket. Ungefär så låter det i min hjärna när jag sitter framför dator flimret. Blir rätt tröttande efter ett tag.Tillslut så vet man inte vad man håller på med.

Det blev tillslut några bilder som jag känner mig nöjd med och det känns riktigt nice.
Är så sjukt självkritisk att jag ibland bara vill skrika rakt ut i ren frustration. Det är inte direkt hälsosamt i längden .





"Multestim"


När man har jobbat mycket med porträtt så är det skönt att bryta av med lite naturfoto.
Den här bilden är från resan till Teneriffa i vintras så den har legat på hårddisken ett tag:p

Nä nu stänga av burken och börja ladda för en ny vecka.


/Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar