tisdag 11 juni 2013

Självcensur

Nästan alltid när jag bloggar så måste jag tänka några gånger extra på hur jag ska formulera mig så därför ska jag göra tvärtom den här gången. Bara skriva direkt utan självcensur. Bara skriva å se vart det bär. Ibland så önskar jag att jag bara kunde slänga upp saker i bloggen utan att tänka på hur andra ska reagera. Jag har blivit bättre på det på senare tid men det där tvivlet finns där hela tiden. Är det bra är det dåligt hur ska andra tycka och tänka osv. 
Finns vissa människor som jag kan bli avundsjuk nästan så jag kan tycka att vad håller du på med. Samtidigt så är det oftast. Fan nu hakade jag upp mig igen.
Det jag vill säga är att varför ska vi människor alltsom oftast gå runt och tänka på vad andra tycker om allting. Första vilken energi det tar. 
Just nu så är jag i ett sådant läge där jag tänker till alldeles för många varv helt i onödan.
jag är jag och det kan ingen ändra på. Take it or leave it. 
När jag blir min största belastning så är jag ute på väldigt tunn is.

Oftast när det gäller bilder så har jag inte en aning vad jag håller på med. Kanske tycker att jag borde det. Men jag är förmodligen lika osäker som dom flesta av oss vad vet jag.
Det blir vad det blir ibland uselt ibland bra. Spelar det nån roll egentligen?

/Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar