torsdag 6 februari 2014

Trivs bäst.

 
 

"Självporträtt"
 
 
Bakom en kamera.Ja det kanske var att ta i lite. Finns givetvis andra platser och situationer som jag trivs bra. Kan ibland vara en ursäkt för att ta sig in på händelser som man känner sig obekväm i.
Kameran blir ett verktyg så att säga som man gömmer sig bakom. Speciellt om man är lite blyg i många situationer.
Har fått uppleva saker på nära håll som jag kanske inte hade gjort annars och det är jag tacksam för.
Givetvis så måste det alltid finnas en drivkraft att vilja ta bra bilder och ha ett starkt intresse annars faller ju hela iden om fotografi.
En fotograf sa vid ett tillfälle "att fotografera handlar om att utsätta sig" och precis så är det.
Ska du få dom riktigt bra bilderna så är det som du måste göra. Kan inte komma att påstå att jag är speciellt bra på det. Men jag försöker att tänka på det hela tiden att komma över sin trygghetszon.
Kanske är det just därför som jag skulle ha nytta av att bli fotograferad att lära mig att inte ha kontroll över resultatet.
 
/Chrille
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar