tisdag 23 juli 2013

O-ringen (stadssprint)

Igår var det fullt drag inne i centrala Boden då värdseliten i orientering intog staden för att göra upp.
Det var sannerligen ett ordentligt pådrag och en publik på ca 6.000 hade tagit sig ut för att njuta av tävlingarna. Jag kan inte direkt påstå att jag är ett fan av orientering, men vädret var på topp och jag tänkte att det kanske kan bli några häftiga bilder. Sen så är det alltid skoj att följa killar och tjejer som är bäst i sin idrottsgren.

Som sagt så har jag inte fotat den här sporten tidigare så det var lite svårt i början och jag kände mig rätt vilsen bland alla orienterare och publik som var precis överallt. Ett organiserat kaos kan man säga. Men man kom verkligen nära och några gånger så var det nära att jag fick en hockeytackling.
Men i takt med att tävlingen fortlöpte så började jag få en liten känsla av hur och vart jag skulle stå för att få bra bilder.
Det var iaf riktigt skoj och vi får se om jag letar mig ut i skogarna senare i veckan med kameran i högsta hugg.


 

 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
/Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar